RSS

به وبلاگ شیرینی پزی من خوش اومدید. امیدوارم بتونیم چیزهای زیادی از هم یاد بگیریم.نظر یادتون نره

image hosted by free picture hosting at www.iranxm.com

پای سیب قالبی






این پای سیب ها خیلی خوشمزه هستن .. حتما درست کنید.


مواد لازم :

کره نرم شده ............... 250 گرم
پودر قند ................. 250 گرم
وانیل ................... کمی
تخم مرغ .................. 4 عدد
آرد ............. 300 گرم
بیکینگ پودر ................... 1 قاشق چایخوری
نشاسته ذرت ................... 4 قاشق غذاخوری سر پر
سیب درختی .............. 1 عدد
دارچین .........مقداری


طرز تهیه :
کره نرم شده رو خوب میزنیم.
پودر قند وانیل را اضافه میکنیم و میزنیم.
زرده و سفیده ها رو جدا میکنیم ... سفیده ها رو میزنیم کنار میزاریم.
زرده ها رو به کره اضافه میکنیم و خوب میزنیم.
ارد الک شده + بیکینگ پودر + نشاسته ذرت رو به مواد اضافه میکنیم و هم میزنیم
در نهایت سفیده های تخم مرغ رو اضافه میکنیم و با لیسک هم میزنیم تا خمیر صافی بدست بیاد.
خمیر رو توی قیف میریزیم و از ماسوره ی بزرگ ساده استفاده میکنیم.
در اینجا از قالب های مخصوص پای سیب استفاده میکنیم ... این قالب ها از قالب های مافین بزرگتر هستن و ارتفاع کمتری دارن.
توی قالب ها کپسول مخصوص میزاریم .. یک لایه از خمیر رو با قیف توی قالب میریزیم.. حالا یک حلقه از سیب رو پوست کنده رو روی خمیر میزاریم و روی سیب کمی دارچین می پاشیم ..و روی سیب رو دوباره یک لایه خمیر میزاریم. لازم نیست خمیر رو صاف کنید ... توی فر درست میشه ..!

قالب ها رو توی سینی میزاریم و به مدت 20 دقیقه توی فر با حرارت 175 درجه که از قبل گرم شده قرار میدیم ..
روی پای سیب رو هم میتونید با پودر قند تزیین کنید



جواب سوالات متداول

این قالب ها قیمت چندانی ندارند ..هر 4 تا 1000 تومن ..من 8 تا خریدم با یک بسته کپسول که کلا همه با هم شدند 2800 تومن



این قالب ها رو میتونید از لوازم قنادی پاسارگاد تهیه کنید
تهران - خ. اسكندری جنوبی - بین خیابان ساسان و آزادی - پ. 743

سایز قالب ها از این قراره ..
قطر دهنه ی قالب : 9.5 سانت
قطر کف قالب : 8 سانت


با این حجم می تونید 24 تا از اون نصفه پای ها داشته باشید ... من نصف مواد رو درست میکنم.

من با ماسوره ی ساده و بزرگ خمیر رو توی قالب میریزم . یکبار دایره ای میریزم بعد یک حلقه سیب میزارم و دوباره یک دایره ی توپر دیگه ... اینجوری تقریبا تا بالای قالب میاد ... ااما چون خمیر کره ای هستش توی قالب اون فرمی رو که باید بگیره میگیره ..

شما کیک یا شیرینی یا همین پای سیب ها رو که از فر میارید اجازه بدید نیم ساعت روی توری سیمی خنک بشه ... بعد توی ظرف دربسته (لازم نیست سلفون بکشید) نگهداری کنید
کیک های کره ای توی یخچال اگر نگهداری کنید سفت میشن ... و قبل از سرو کردن باید از 15 دقیقه قبل از یخچال بیرون بیارید .. ولی بهترینش همون ظرف در بسته ست.. (اگر جعبه ی مقوایی شیرینی دارید که چه بهتر)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

Anonymous said...

ننه خدا خیرت بده.
این رسپی رو دو سال پیش تا گذاشتی توی اون یکی سایت من درست کردم, بعد همسایه مونم خورد.
حالا الان واسه مهمونی فرداشون قرار شد من دسر اینا درست کنم گفتم چی ترجیح میدین؟ گفت یه کیکی بود سیب توش بود تک نفری بود.

گفتم اوووه ه ه ه چه حافظه ای داری تو!!!

حالا خلاصه مگه یادم میومد رسپی مال کی بوده و از کجا ورداشتم؟
اما خدا رو شکر اسمش رو یادم بود! سرچ کردم و دیدم بعله مال آقا بنیامین خودمون بوده.

دستت طلا. خیرشو ببینی :)))

Unknown said...

لطف ميكنيد كره و پودر شكر رو به پيمانه هم بگيد.
ممنون

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...