RSS

به وبلاگ شیرینی پزی من خوش اومدید. امیدوارم بتونیم چیزهای زیادی از هم یاد بگیریم.نظر یادتون نره

image hosted by free picture hosting at www.iranxm.com

کیک کره ای پرتقالی









به نقل از کتاب Women's Weekly از نماشگاه کتاب خریده بودم ..!

مواد لازم :
من مقدار مواد رو به اندازه قالب 23 سانتی تغییر دادم .. (اگر کسی خواست میزان مواد برای قالب 20 سانتی هم موجوده)






مواد لازم :

کره -------------- 200 گرم )نرم شده(
شکر آسیاب شده -------------- 175 گرم
تخم مرغ -------------- 4 عدد
آرد ------------- 2 پیمانه
بیکینگ پودر ------------ 3 ق چ خ
نمک --------------- 1/4 ق چ خ
شیر ------------ 1/3 پیمانه برابر با 80 میلی لیتر
پوست رنده شده پرتقال ... به میزان لازم.





فر رو با درجه 180 روشن کنید
تمام مواد رو تک تک توی ظرف بزرگی بریزید . اول با دور کند همزن بزنید.. در حدی که فقط با هم مخلوط بشن. و بعد به مدت 3 دقیقه با دور متوسط همزن بزنید..
مواد رو توی قالب که کفش رو کاغذ روغنی انداختید .. چرب کردید و ارد پاشیدید بریزید .. صاف کنید و به مدت 40 دقیقه (برای من 50 دقیقه شد) توی فر قرار بدید.
برای اطمینان از پخت کامل کیک ..یک خلال دندان وسط کیک فرو کنید اگر تمیز در اومد یعنی کیک اماده ست.


برای Icing طبق دستور کتاب میتونید 120 گرم پودر شکر رو با 1 1/2 ق غ خ آب پرتقال مخلوط کنید .. و همبزنید تا یکدست بشه.. ولی من از Icing های اینجوری خوشم نمیاد .. مثل اینه که انگار داری پودر قند میخوری .!

من برای کیک خودم از یک کرم من در اوردی استفاده کردم .. که خودم دوست داشتم.



مواد لازم برای قالب 20 سانتی :

کره ................ 150 گرم
رنده پوست پرتقال .................. 1 قاشق غذا خوری
شکر .................. 150 گرم
تخم مرغ ............. 3 عدد
آرد سلف ریزینگ ................ 225 گرم
شیر ................ 60 میلی لیتر


مواد لازم برای کرم من دراوردی خودم.

کره نرم شده ........... 50 گرم
پنیرخامه ای ............. 200 گرم
پودر کاکائو ............ 1 ق غ خ سر پر
پودر قند ................. 5 قاشق غ خ سر پر
آب نصف یک پرتقال .

همه رو با هم مخلوط میکنیم و با همزن خوب میزنیم تا یک دست شود


 





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...