RSS

به وبلاگ شیرینی پزی من خوش اومدید. امیدوارم بتونیم چیزهای زیادی از هم یاد بگیریم.نظر یادتون نره

image hosted by free picture hosting at www.iranxm.com

مافین






این مافین خیلی خوشمزه ست ... اگر امکاناتش فراهم بود حتما درست کنید پشیمون نمیشید
.



مواد لازم :

گردو خرد شده ............... 1/2 پیمانه
هویج رنده ریز ................. 270 گرم
سیب رنده ریز ..................... 1 عدد
آرد ........................ 2 پیمانه
شکر ....................... 1/4 1 پیمانه
بیکینگ پودر .................... 1/2 1 ق چ خ
نمک ........................... 1/2 ق چ خ
دارچین ........................ 1/2 1 ق چ خ
پودر نارگیل .......................... 1 پیمانه
تخم مرغ بزرگ ..................... 3 عدد
روغن مایع ................... 3/4 پیمانه
وانیل ......................... 1 ق چ خ
جوش شیرین ................. 3/4 ق چ خ




طرز تهیه :
سیب و هویج رو رنده کنید بزارید کنار
ارد + شکر + جوش شیرین + بیکینگ پودر+ نمک+ دارچین رو توی ظرف بزرگی با هم خوب مخلوط کنید
پودر نارگیل و گردو ها رو هم با هم مخلوط کنید و بزارید کنار.

حالا توی یک ظرف جدا تخم مرغ ها روغن و وانیل رو و با همزن دستی مخلوط کنید .. وسط ارد ها رو گود کنید و مخلوط تخم مرغها رو وسطش بریزید .. و با لیسک مخلوط کنید زیاد هم نزنید.
بعد سیب و گردوها رو اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید .. و در نهایت هم گردو ها و پودر نارگیل رو اضافه میکنید . به همین راحتی.

کپسول ها رو توی طرف های مافین میزارید و از مایعمون توی قالب مافین ها میریزید .. این مقدار مواد دقیقا 18 تا مافین میده . پس یه جوری تقسیمش کنید که 18 تا بشه . من تقریبا قالب ها رو پر میکنم. و 18 تا میشه

توی فر با حرارت 180 درجه به مدت 20 تا 25 دقیقه قرار میدیم.


تجربه به من ثابت کرده که اگر توی 10 دقیقه اول حرارت رو روی 200 درجه بزارید مافین ها بیشتر پف میکنه 
. !


برای روی مافین ها میتونید مثل من یک کرم پنیر درست کنید . (من با فرمول خودم درست میکنم.)
200
گرم پنیر خامه ای.
50
گرم کره خیلی نرم شده.
1
قاشق غذاخوری عسل
1
قاشق سر پر پودر قند .
اسانس تمشک یا هر اسانس دیگه به دلخواه
رنگ های خوراکی

کره رو خوب میزنیم ... (کره حیوانی باشه بهتره) ... بعد پنیر خامه ای رو اضافه میکنیم .. با لیسک هم میزنیم .. و بعد هم باقی مواد رو اضافه میکنیم و خوب مخلوط میکنیم . توی یخچال میزاریم تا مافین ها سرد بشه. بعد با ماسوره هر جور خواستیم روی مافین ها میریزیم

موفق باشید ... سوالی بود در خدمتم.
.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...