RSS

به وبلاگ شیرینی پزی من خوش اومدید. امیدوارم بتونیم چیزهای زیادی از هم یاد بگیریم.نظر یادتون نره

image hosted by free picture hosting at www.iranxm.com

شیرینی پاپاتیا

من این دستور رو دقیقا از مامی سایت برداشتم... البته دستور همین شیرینی با یک کوچولو تفاوت توی مجله ی هنر اشپزی شماره 77 هم هست ..

کره نرم شده در محیط......125 گرم
پودر قند.....90 گرم
تخم مرغ....1 عدد
آرد.....100 گرم
آرد ذرت .....حدودا 200 گرم
بکینگ پودر....2/1 قاشق چایخوری
وانیل 4/1 قاشق چایخوری

کره نرم شده ،پودر قند و وانیل رو اول با چنگال و بعد با همزن برقی خوب هم میزنیم(اگه از اول همزن رو استفاده کنیم پودر قند رو پخش میکنه)
تخم مرغ رو هم اضافه میکنیم و باز با همزن دو سه دقیقه ای مواد رو هم میزنیم.
آرد الک شده رو با بکینگ پودر مخلوط و به مواد بالا اضافه میکنیم..از این جا به بعد با قاشق هم میزنیم مواد رو.

آرد ذرت رو کم کم به مواد اضافه میکنیم و هم میزنیم...آرد ذرت باید تا جایی اضافه بشه که خمیر به دست نچسبه...دقت کنید که اگه زیاد آرد ذرت اضافه کنین شیرینیها توی فر ترک میخورن...همین که خمیر کمی منسجم شد و به دست زیاد نچسبید کافیه..ارد بیشتری نریزین و خمیرتونو سنگین نکنین...


نکته مهم:نباید خمیر رو زیاد ورز بدیم...با نوک انگشت کافیه..خمیرهایی که کره دارن(مثل خمیر تارت) با ورز دادن زیاد با گرمای دستمون به روغن میافتن و کیفیتشونو از دست میدن..

میتونیم خمیر رو به چند قسمت تقسیم کنیم و با رنگهای خوراکی یا کاکائو رنگشون کنیم...
از خمیر گلوله هایی به اندازه فندق برمیداریم و توی دست گرد میکنیم و کنار هم میچینیم.کمی فشار میدیم به هم بچسبن..توی سینی کمی چرب شده میچینیم..کمی فاصله میذاریم بین شیرینیها چون بزرگتر میشن...


به مدت 10-12 دقیقه توی فر 175 درجه قرار میدیم تا بپزن...


تجربه ها:

من 20-30 گرم بیشتر از 200 گرم ارد ذرت استفاده کردم..
از دقیقه 8-9 شیرینی رو چک کنید..میتونید با دست کمی روش فشار بدین اگه سفت شده بود پخته..یا اینکه زیرشو نگاه کنین..به محض اینکه حس کردین میخواد تغییر رنگ بده یعنی پخته..
من توی فر برقی درست کردم..برای همین دما رو روی 150 درجه نگه داشتم..توی همون 10-11 دقیقه پختن شیرینیهام..

دفعه بعد که بخوام درست کنم چی کار میکنم:

اندازه گلوله ها رو قد یه نخود برمیدارم..بعد پخت کمی بزرگتر میشن..اینجوری شیرینیهام لقمه ای تر و خوردنشون راحت تر میشه..چون شیرینی ترده...اگه بزرگ باشه مجبورین گاز بزنین و کمی پودر میشه و میریزه...کوچیک بودنش باعث میشه هر کدومش یه لقمه بشه و فانتزی تر...البته حتما زمان پختشو کمی کمتر میگیرم..چون حتما کوچیکتر باشه زودترم میپزه...
از رنگهای متونع تری استفاده میکنم.شاید سبز درست کنم و به عنوان برگ بذارم کنار گلها...
برای تولد بچه ها ،مهمونی ها و.. ...میشه شکلهای زیبا و کودکانه با این خمیر درست کرد..
برای ایام عید حتما درست میکنم..با چایی خیلی میچسبه!





-----------------------------------------
اوکی تا اینجا کاملا کپی شده بود .. و فکر میکنم توضیحات کامل بود .. و احتیاجی نست من چیزی اضافه کنم ..!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...