RSS

به وبلاگ شیرینی پزی من خوش اومدید. امیدوارم بتونیم چیزهای زیادی از هم یاد بگیریم.نظر یادتون نره

image hosted by free picture hosting at www.iranxm.com

کیک شیفون توت فرنگی






 کیک شیفون توت فرنگی



مواد لازم :
آرد .............. 1/4 2 پیمانه
شکر ................... ½ 1 پیمانه
بیکینگ پودر .............. 1 قاشق چایخوری
نمک ............. ¼ قاشق چایخوری
توت فرنگی تازه (پوره شده) ............. ¾ پیمانه
روغن مایع ............... 7 قاشق غذاخوری
وانیل .............. کمی
تخم مرغ .................. 7 عدد





طرز تهیه :
فر رو با حرارت 175 درجه روشن کنید.
در یک ظرف نسبتا بزرگ ، ارد + ¼ 1 پیمانه از شکر ، بیکینگ پودر و نمک رو با هم مخلوط کنید .
در ظرفی دیگر پوره توت فرنگی ، روغن مایع ، وانیل و زرده تخم مرغ ها را مخلوط کنید.
مخلوط دوم رو به مواد خشک اضافه کنید و با لیسک هم بزنید . به ارامی. دی حدی که مواد کاملا با هم مخلوط شوند.
در ظرف دیگری سفیده ها را با دور تند همزن بزنید وقتی کمی فرم گرفت .. باقی مانده شکر را به ارامی اضافه کنید و همچنان به همزدن ادامه بدید تا کاملا سفیده ها فرم بگیرند.
سفیده رو کم کم به مایع اضافه کنید و با لیسک مواد را به ارامی مخلوط کنید . تا حدی که مواد کاملا مخلوط شوند و رنگ خمیر یکنواخت بشه.
حالا مایع کیک رو در قالب مخصوص بریزید .(قالب رو یادتون باشه چرب نکنید)  و 50 تا 60 دقیقه در فر قرار بدید.
از فر که خارج کردید اجازه بدید تا کیک کاملا خنک بشه . اگر قالب مخصوص شیفون دارید .. قالب رو برعکس کنید و اجازه بدید حداقل 45 دقیقه خنک بشه. خنک که شده کیک رو خارج کنید و با هر رویه ای که می دونید میل کنید.
من برای این کیک رویه ماسکارپونه درست کردم .
اگر سوالی بود در خدمتم.


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 comments:

Unknown said...

واااااااایییییی خیلی دلم خواست که اینجا بودی هی تو می پختی من تست می کردم برات!!!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...