RSS

به وبلاگ شیرینی پزی من خوش اومدید. امیدوارم بتونیم چیزهای زیادی از هم یاد بگیریم.نظر یادتون نره

image hosted by free picture hosting at www.iranxm.com

سس آلبالو





سس البالو

بعضی وقتها ادم توی تزیین کیک میمونه ... نمی دونی چکار کنی ... مخت هنگ میکنه ... احتمالا چون استرس داری. .. یا کیک برای کسی دیگست و رودربایستی داری ... اونوقت یه سس خوشمزه و خوشرنگ مشکلات رو حل میکنی ... فقط کافیه بریزی روی کیک و تمام ..!! این سس البالو دقیقا همون چیزیه که احتیاج دارید

با تشکر از ماهان جان دوست عزیزم..که دلمون برای کارهای استادانش خیلی تنگ شده .!


مواد لازم برای تهیه سس آلبالو

آب کمپوت آلبالو ............... 4/3 پیمانه
نشاسته ذرت ................ 1 قاشق سوپخوری
شکر ................ 1 قاشق سوپخوری
آب ابلیمو ................... ½ قاشق چایخوری





طرز تهیه :
آب آلبالو شکر و نشایته ذرت رو توی شیر جوش بریزید .. و روی حرارت کم قرار بدید مدام هم بزنید تا غلیظ بشه. سس قبل از اینکه غلیظ بشه یک تغییر رنگ ناگهانی و آشکار میده ... که خیلی جالبه و می تونید متوجه بشید که سستون اماده ست ..!
در نهایت آبلیمو رو اضافه کنید و کمی هم بزنید . اجازه بدید سستون خنک بشه ... و بعد روی کیکی که با خامه روکش کردید بریزید .
روکش خامه لازم نیست ضخیم باشه ...فقط در حدی که سطحی صاف برای سس درست بشه کافیه ..

نکته :
شما احتیاج به آب البالو دارید .. یعنی مایع قرمز رنگی که طعم آلبالو بده ..! پس میتونید از آب آلبالو های پاکتی استفاده کنید.
می تونید مایع رانی آلبالو رو از صافی بگذرونید و استفاده کنید .!
چیز دیگه ای یادم نمیاد ...سوالی بود در خدمتم.




اینم عکس نشاسته ذرت ... روی پاک نوشته آرد ذرت  ... اما اشتباه نوشته .. این نشاسته ی ذرته و بهش میگن
Corn Strach
نشاسته ی ذرت سفید و نرمه .. همونطور که توی تصویر میبینید .

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

14 comments:

Anonymous said...

وبلاگتون خیلی خوبه . اما باید بیشتر معرفیش کنید تا توی سرچ بالاتر بیاد.
من کلی چیزایی که می خواستم اینجا پیدا کردم اما قبلا که سرچ می کردم مثلا سس آلبالو وبلاگ شما نمیومد.
ممنونم.

Benyamin said...

خیلی خوش اومدی دوست عزیز ...
راستش من دستور سس البالو رو دیروز گذاشتم .. شاید به همین خاطر بوده که نتونستید پیداش کنید ..!!

سمیه said...

سلام. من با این فیلتر شکن جونم به لیم میرسه تا وبلاگ شما لود شه ولی چون عاشق شیرینی هستم همیشه منتظر دستور جدیدم. ای کاش مینوشتی کیکشم چیه و چجوری تزئینش کردی. اونا گردو هست دورش؟ چجوری اینجوری درستش کردی که نمیریزه؟؟
بعدش اون نوشته رو با چی نوشتی؟ قیف؟
ببخشید که انقد میپرسم
بقیه سوالام باشه بعدا

Benyamin said...

سلام سمیه جان ... ما یه چیزایی رو نمی نویسیم که مجبور بشید بپرسید و ما دلمون خوش بشه که بازدید کننده داریم ..!!ه

هاهاها

کیکش شیفون پرتقالی که دستورش موجوده
همونطور که گفتم شما برای استفاده از سس البالو بهتره یک لایه نازک روی کیکتون خامه بکشید ..
روش رو که سس البالو ریختید.
دورش رو هم گردوی خرد شده میریزید
چون خامه هست گردو میچسبه ..!

واسه باقی سوال ها هم در خدمتم.

Benyamin said...

اها یادم رفت بگم ... نوشته ها رو هم خودم با خامه نوشتم .. !!

somaye said...

سلام مرسی از آموزشت . تو روز منو باهات آشنا شدم . کارا ت حرف ندارن . بازم ممنون

ارزو said...

سلام ممنون از کارهای زیبات من که واقعا حض کردم -راستی من می خواستم کیک هویج رو درست کنم ولی در دستور تهیه مقدار شکر رو ننوشتین-اگه ممکنه اصلاحش کنید ممنون میشم-

Benyamin said...

شرمنده آرزو جان ... اصلاح شد ..
ممنون که گفتی

سمیه said...

ممنون از جواب. میشه بگی چطوری آرد رو با مواد مخلوط کنم که هم آرد خوب مخلوط شه هم اینکه پف مواد نخوابه. آخه من همیشه با این مرحله مشکل دارم. آرد گلوله گلوله میمونه. وقتی کیک پخت برش میزنم گلوله آرد خام معلومه کامل. یا این که بعضی وقتا با همزن میزنم که اونوقت پف نمیکنه. آردو بی الک.. با الک .. آروم.. یه هویی.. هر مدلی که بگی امتحان کردم بازم همونه. دیگه نمیدونم چجوری دورانی مخلوط کنم که آرد گلوله نشه.
ممنون از زحمتی که اینجا میکشی
بعدشم من هنوز منتظر اون کیک شیفون سبزت هستم. جوابمو ندادی اونجاهاااا...

هانیه said...

چه کاور خوبی...واقعا ممنون

Anonymous said...

سلام بنیامین جان. خوب هستی‌؟ خیلی‌ وقته به بلاگت سر نزده بودم. خیلی‌ عالی‌ شده. اون کیک بستنیت دل همسری ما رو برد. این کیکت هم همین طور.

امیدوارم همیشه موفق باشی‌
ماهانی

ذشقشدذشاشقه said...

bsranbahari
سلام بنيامين جان چقدر خوشحال شدم كه تونستم به وبلاگت بيام. من امروز فيل نسب كردم و اولين كاري كه كردم سرزدن به وبلاگ تو بود مثل هميشه عالي و پر بار حيف شد كه ديگه انجمن نمياي جات خيلي خاليه.از اين به بعد بيشتر ميام.

Anonymous said...

سلام

اقای بنیامین
تبریک میگم بابت این همه سلیقه
من عاشق کیک درست کردن هستم اما چون مبتدی هستم و تازه میخوام شروع کنم ممنون میشم بهم بگید با چه کیکی شروع کنم که هم ساده باشه و هم مطمئن باشم خوب میشه و جلوی همسری آبروم حفظ میشه
ممنون میشم جواب بدین

Unknown said...

داداش بنیامین
نمیشه یه کاری واسه فونت کامنت ها بکنی؟ خیلی خوندنشون سخته

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...