RSS

به وبلاگ شیرینی پزی من خوش اومدید. امیدوارم بتونیم چیزهای زیادی از هم یاد بگیریم.نظر یادتون نره

image hosted by free picture hosting at www.iranxm.com

کاپ کیک شکلاتی و انار






لطفا بدون ذکر منبع این دستور رو کپی نکنید. این عمل واقعا انسانی نیست.


این کاپ کیک ها رو توصیه میکنم که حتما درست کنید . مزه ترش انار کاکائو و پرتقال واقعا خیلی خوشمزه و جدید بود. امیدوارم خوشتون بیاد


مواد لازم :

آرد .................... 1 پیمانه
شکر ..................... 1 پیمانه
پودرکاکائو .................. 3/1 پیمانه
بیکینگ پودر .................... 2 ق چ خ
نمک .................... کمی
کره آب شده ........... 100 گرم
تخم مرغ ...................... 3 عدد
آب انار ...................... 3/4 پیمانه
دونه انار .............. 1/2 پیمانه
پوست پرتقال رنده شده ......... کمی
خرده های شکلات ........ به میزان دلخواه






طرز تهیه :

01. فر رو با حرارت 180 درجه روشن میکنیم.
02. ارد + شکر + پودر کاکائو + نمک + بیکینگ پودر را در ظرفی بزرگ با هم مخلوط کنید
03. زرده و سفیده ها رو جدا کنید . سفیده ها رو خوب بزنید تا کف کنه و از ظرف نریزه.
04. زرده های تخم مرغ + کره آب شده + آب انار + پوست پرتقال رنده شده رو کمی با همزن بزنید .
05. مخلوط زرده ها رو به مخلوط اردها اضافه کنید و با لیسک هم بزنید. تا کاملا مخلوط بشه.
06. سفیده ها رو اضافه کنید و مایع رو از زیر به رو هم بزنید. خیلی ارام .
07. حالا دونه های انار + تکه های شکلات رو بهش اضافه کنید . و کمی هم بزنید.
08. مایع رو توی قالب های کیک بریزید 18 تا 20 دقیقه توی فر قرار بدید.





نکته ها و تجربه ها :

01. این دستور کاملا اصلاح شده و ارتقا پیدا کرده و هیچ مشکلی نداره . :دی
02. اگر میخوایید که دونه های انار توی مایع غرق نشن و ته کیک نرن .. اونها به آرد اغشته کنید.
03. من ار پودر کاکائو فرمند استفاده کردم . اونهایی که توی قوطی هستن
04. من حدود 50 گرم شکلات استفاده کردم ..اندازه تکه ها در حدی بود که زیر دندون بره .
05. با این میزان مواد من 18 تا کاپ کیک داشتم.
06. انار های من خیلی ترش بود . و در نتیجه کاپ کیک ها هم ترش شدن . که البته من خیلی دوست داشتم . مزه متفاوتی بود.
07. وقتی که کاپ کیک ها رو از فر خارج کردید کاپ کیک ها خیلی نرم هستن مثل پنبه . و اگر بیرون یخچال باشن همین بافت رو حفظ میکنن.اما اگر توی یخچال گذاشتید به دلیل وجود کره بافت کاپ کیک ها سفت میشه. پس اگر مجبور شدید توی یخچال بذارید ..نیم ساعت قبل از سرو کردن اونها رو از یخچال خارج کنید تا باز بافت نرم خودش رو پیدا کنه

اگر سوالی بود من در خدمتم.
.
.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 comments:

هانی شف said...

وای چه رسپی خوبی...خیلی خیلی خوشم اومد...من البته شانس چندانی توی پخت مافین و کاپ کیک ندارم بنیامین جان :( فکر کنم به خاطر فرم هست که خیلی خوب پف نمی کنه....ولی دوست دارم اینو حتما امتحان کنم....اون جمله اولی پستت هم درد مشترک همه ماست که نمی دونم کی حل میشه :(

Mina said...

سلام من باید اعتراف کنم که چندان از آشپزی و شیرینی پزی سر در نمیارم! دو هفته ست که به پخت و پز علاقمند شدم و هی رسپی های خوشمزه خوشمزه می یابم و درست میکنم!
برا همین از سوالم تعجب نکنین! میخواستم بدونم اون خامه ی روی کاپ کیک رو چجوری درست کردین:D
ممنون

Benyamin said...

مینا جان خواهش میکنم.
من کرم پنیر خامه ای رو به این صورت درست میکنم
100 گرم کره ..که توی دمای اتاق نرم شده بود
200 گرم پنیرخامه ای ..
کمی پودر قند و دارچین... (حدود 1/3 پیمانه)
100 گرم شکلات آب شده.

اول کره و پودر قند رو هم بزنید . بعد پنیر خامه ای رو اضافه کنید و هم بزنید . شکلات رو اب کنید و اضافه کنید .. بعد توی کیسه بریزید و با ماسوره تزیین کنید
نکته اینکه همه موادتون رو یک ساعت قبل از یخچال خارج کنید. .. چون اگر کره نرم باشه و پنیر خامه ای سرد رو بهش اضافه کنید .. کره تون گوله میشه .. کرمتون یکدست از اب در نمیاد ..

در ضمن بنده در انجمن
http://iranianchefs.com/forum.php
هم هستم. . اگر سوالی داشتید اونجا هم در خدمتم.

بهارآرت said...

سلام ممنون از رسپی جدیدی که دادید. من خیلی مافین و کاپ کیک دوست دارم و درست میکنم. یه سوال: یه کم مزه تلخ یا تند گرفت کاپ کیکای من علتش چیه؟ دونه های انار هم بی آب شدند در داخل کیک. ممنون
راستی میشه تبادل لینک کنیم؟

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...