RSS

به وبلاگ شیرینی پزی من خوش اومدید. امیدوارم بتونیم چیزهای زیادی از هم یاد بگیریم.نظر یادتون نره

image hosted by free picture hosting at www.iranxm.com

اپل پیراشکی







اپل پیراشکی ..!!!

ایده ی این پیراشکی ها ژاپنیه ..!! این که اونها بهش چی میگن رو نمیدونم . اما وبلاگی که من دستور رو از اون برداشتم کرووات (کرواسی) بود و اسم
Jabuke  رو واسش انتخاب کرده بود که به معنی سیب هستش. !
می خواستم اسمش رو بزارم پیراشکی سیب .. اما حق مطلب رو ادا نمیکرد . چون پیراشکی سیب یعنی پیراشکی که توش سیب هست ..!! نه پیراشکی که به شکل سیب هست ..!!
پس باید اسمش میشد پیراشکی سیبی !!؟ نه این اسم هم زشته ..! پس تصمیم گرفتم اسمش رو بزارم اپل پیراشکی. ..!! هم بامزه ست هم توی ذهن میمونه .. اگر از این دستور استفاده کردید و اینجا کامنت نزاشتید مدیونید ..!! (ترجیحا عکس چیزی رو که درست میکنید واسم توی کامنت ها بزارید)

این پیراشکی ها خیلی خوشمزه هستن و برای صبحانه بچه ها و بزرگا با شیر خیلی مناسب هستن.












مواد لازم برای خمیر پیراشکی :

آرد ................. 400 گرم
شکر ................... 20 گرم
نمک ................. 5 گرم
خامه ترش ................ 1 قاشق غذاخوری
عسل ................... 3.5 قاشق غذاخوری
کره .................... 30 گرم
شیر ....................... 80 میلی لیتر
آب ....................... 150 میلی لیتر
خمیر مایع ................. 6 گرم

مواد داخل پیراشکی :
سیب .................... 2 عدد
شکر. ............... 3 4 قاشق غذاخوری
دارچین ................... 1 قاشق چایخوری

تعدادی چوب شور برای تزیین.


طرز تهیه:
من طرز تهیه این پیراشکی رو یک کوچولو تغییر دادم . چون روش اصلی اشکال داشت . حالا در ادامه توضیح میدم

01 . شیر و آب رو توی شیر جوش بریزید و روی شعله خیلی کم بزارید . حدود دو سه دقیقه. نباید بجوشه. فقط باید ولرم بشه. در حدی که بتونید انگشتتون رو توی مایع نگه دارید و گرما رو حس کنید اما انگشتتون نسوزه .!
02 . حالا شکر و مایع خمیر و نصف قاشق از آرد ها رو به شیر و آب اضافه میکنید . کمی هم میزنید . و کنار میزارید . برای 5 دقیقه
03 . آرد و نمک رو با هم مخلوط میکنید . خامه ترش عسل و کره رو هم بهش اضافه می کنید. (کره باید نرم باشه)
04 . بعد از 5 دقیقه مخلوط شیر رو به مخلوط آرد ها اضافه می کنید. و شروع میکنید به ورز دادن و مخلوط کردن.  اونقدر ورز میدید تا خمیرتون صاف و یکدست بشه.
05 . خمیر رو با کمی روغن مایع چرب کنید و در جای گرمی به مدت 1 ساعت قرار بدید. تا اندازه ی خمیر دو برابر بشه.








06 . بعد از یک ساعت خمیر رو باز کمی ورز بدید. و به 14 الی 16 قسمت تقسیم کنید . هر قسمت رو توی دستتون به شکل یک دایره در بیارید و وسطش یک قاشق از مواد داخل پیراشکی بزارید حالا لبه های دایره رو بهم برسونید . بصورت یک بقچه ! و توی کپسول های مافین قرار بدید . (محل تلاقی لبه ها میره زیر)!
حالا توی سینی بچینید . و 30 دقیقه دیگه هم استراحت بدید.
07 . حالا انگشت کوچیکتون رو وسط پیراشکی ها فرو کنید . (فقط یه کوچولو .. !! ) و یک تیکه کوچولو چوب شور رو وسط پیراشکی ها فرو کنید . و روی پیراشکی ها رو با برس تخم مرغ بمالید .
08 . حالا به مدت 20 دقیقه توی فر با حرارت 180 درجه قرار بدید .. تا روی پیراشکی ها طلایی بشه
(فر رو از ربع قبل روشن کنید.)

طرز تهیه مواد داخل پیراشکی :
سیب ها رو پوست بگیرید و با رنده ی درشت رنده کنید.  حالا شکر ها رو بهش اضافه کنید. و روی شعله ی کم کمی تفت بدید (در حدود 3 4 دقیقه) . از روی شعله بردارید و دارچین رو اضافه کنید.
من به مواد داخل پیراشکی گردوی خرد شده و پودر نارگیل هم اضافه کردم .. که بسیار خوشمزه تر شد .
اگر شما هم خواستید این کار رو انجام بدید .. پودر نارگیل و گردوی خرد شده رو با سیب ها تفت بدید .


نکته ها و تجربه ها :

توی دستور اصلی خمیر مایع رو با آرد قاطی کرده بود . ولی خمیر به این صورت عمل نمیاد .
و دونه های مایع خمیر حل نمیشن.. و در نهایت خمیر پیراشکی شما بعد از پخت بافت خوبی نخواهد داشت و یجورای خمیر می مونه .!

و اما در مورد خامه ترش !  خامه ترش اینجا توی ایران نیست . بجاش از خامه ی معمولی استفاده کنید ... برای این دستور جواب میده.





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

8 comments:

Anonymous said...

vaghean dasteton dard nakone khaili ba salighe va ghashag hastand va hatman khoshmaze....

شکمو said...

خیلی خوشگل قیافش

Anonymous said...

ای وای من خودمو کشتم چندبار هی نظر می دارم ارسال نمی شه
بهرحال خیلی خوشگل شدن من فکر کردم سیب واقعین
دستت درد نکنه
ماری61

Ashpaz said...

خیلی با مزه شدن مرسی

Nasim said...

سلام چه وبلاگ خوشگل و با سلیقه ای دارید خیلی باسلیقه هستید. من تازه امروز با وبلاگتون آشنا شدم. خیلی جالب بود آفرین به این همه هنر. لینکتون کردم با اجازه.

Anonymous said...

با سلام
من پیراشکی رو درست کردم.خیلی عالی شد.ممنون وتبریک برای پیج قشنگتون.رویا

Anonymous said...

شف عزیز سلام
عکس پیراشکی که با دستور شما پختم توی پیجی گذاشتم کلی طرفدار پیدا کرده.
من ادرس وبلاگت رو براشون گذاشتم.
موفق باشی رویا

Benyamin said...

مرسی رویا جان خوشحالم که خوشتون اومده ..
فقط کاشکی ادرس پیجتون هم میذاشتید ...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...