RSS

به وبلاگ شیرینی پزی من خوش اومدید. امیدوارم بتونیم چیزهای زیادی از هم یاد بگیریم.نظر یادتون نره

image hosted by free picture hosting at www.iranxm.com

کیک بادام کره ای



کیک بادام کره ای


مواد لازم :

کره -------------- 300 گرم
شکر ------------ 120 گرم
وانیل ------------ کمی
تخم مرغ بزرگ ----------- 5 عدد (هر کدوم حدود 70 گرم باید باشه)
شکر -------------- 100 گرم
آرد ----------- 240 گرم
بیکینگ پودر ------------ 2/1 قاشق چای خوری
خلال بادام یا بادام پرک ------ به میزان لازم

خب کره که به دمای اتاق رسیده رو به همراه 120 گرم شکر و وانیل با دور متوسط همزن میزنیم تا تقریبا سفید بشه. (حدود 3 4 دقیقه)
حالا تخم مرغ ها رو از هم جدا میکنیم. و زرده ها رو دونه دونه به مخلوط کره اضافه میکنیم و هم میزنیم تا کاملا مخلوط بشه.
سفیده های تخم مرغ رو توی ظرف دیگری میریزیم و با دور تند همزن میزنیم تا کاملا پف کنه ... بعد 100 گرم شکر رو اضافه میکنیم و میزنیم تا مخلوط سفیده ها از ظرف نریزه ..
ارد رو هم دو بار به همراه بیکینگ پودر الک میکنیم
حالا نصف سفیده ها رو به مخلوط کره اضافه می کنیم و با لیسک به ارامی مخلوط میکنیم .. بعد کمی از ارد رو میریزیم . و مخلوط میکنیم.. بعد دوباره کمی سفیده .. و بعد دوباره کمی ارد .. !
در این قسمت یادتون باشه زیاد هم نزنید.

حالا خمیرمون رو توی یک قالب مستطیل 25 سانتی میریزیم.. و روی خمیر بادام ها رو میریزیم.
برای 40-45 دقیقه با حرارت 180 درجه توی فر که از قبل گرم شده قرار میدیم.
بعد از اینکه از توی فر کیک رو بیرون اوردید بلافاصله از قالب خارج کنید. و روی توری بزارید تا کاملا خنک بشه !



نکته ها و تجربه ها :
طبق معمول شکر ها اگر کمی اسیاب بشه بهتره .
اگر قالب مستطیل ندارید می تونید از قالب گرد 25 سانتی استفاده کنید.
من بعد از اینکه بادام ها رو روی همیر ریختم حدود 1 قاشق غذاخوری عسل رو با آب جوش رقیق کردم و با برس روی بادام ها و خمیر مالیدم. شما هم اگر دوست داشتید این کار رو بکنید باعث میشه روی کیکتون طلایی و براق بشه.
بلافاصله کیک رو که از فر بیرون اوردید از قالب جداش کنید .. چون کیک کره ای هستش و توی قالب عرق میکنه ..
اگر می خوایید برش های شیک و تمیزی داشته باشید (برعکس من) صبر کنید تا کیک کاملا خنک بشه .. یا 1 ساعت توی یخچال بزارید بعد برش بدید..

امیدوارم درست کنید و حالش رو ببرید. 



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

toktam said...

هوممممممممممم رفت تو نوبت آقا بنیامین
بافتش که دل منو برد! باید درست کنم از مزش هم لذت ببرم.

simple said...

بنیامین جان مثل همیشه عالی
حتما خوشمزه هم هست
اما چون توو خونه ی ما بجز خودم کسی همکاری در خوردن کیک نمیکنه مجبورم با ملاحظه کیک درست کنم
اما سیو کردم تا انشالله مهمون داشتم بپزمش
بازم ممنونم از آموزشهای خوبتون

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...