RSS

به وبلاگ شیرینی پزی من خوش اومدید. امیدوارم بتونیم چیزهای زیادی از هم یاد بگیریم.نظر یادتون نره

image hosted by free picture hosting at www.iranxm.com

کیک سیب انگلیسی




شاید برای شما هم پیش امده باشه که یک دستور رو چندین و چند بار درست کنید
خب این دستور هم برای من اینجوریه .. خیلی اسونه .. خیلی سریع درست میشه .. همه هم دوسش دارن. اگر تا حالا درستش نکردید حتما درست کنید و لذتش رو ببرید.

رویه ی کرامبلی :
آرد --------- 110 گرم
دارچین ----------- 2/1 قاشق غذا خوری
کره (نرم شده) ----------- 60 گرم
شکر ------------- 35 گرم

پایه ی کیک :
کره (نرم شده) ----------- 75 گرم
پودر شکر ------------- 100 گرم
تخم مرغ (کوچک) ------------ 2 عدد
آرد ------------- 180 گرم
بیکینک پودر ------------ 1 2/1 قاشق چای خوری
سیب قرمز یا زرد ----------- 3 عدد
کشمش طلایی -------------- 50 گرم
نمک ---------------- 2/1 قاشق چای خوری

فر رو با حرارت 175 درجه گرم می کنیم.
یک قالب کمربندی 25 سانتی رو کاغذ روغنی می اندازیم و با کره چرب میکنیم.
برای رویه کرامبلی : آرد و دارچین رو مخلوط میکنیم
کره رو با دست توی مخلوط آرد و دارچین چنگ میزنیم.. بعد شکر رو اضافه میکنیم و مخلوط میکنیم و کنار میزاریم.

برای پایه :
همه ی مواد رو در ظرفی میریزیم و با پشت قاشق مخلوط میکنیم تا صاف و یکدست شود.
بعد توی قالب پهن میکنیم. حالا سیب هایی که خر کرده بودیم به همراه کشمش ها روی خمیر میریزیم.
و در نهایت رویه ی کرامبلی رو روی انها پین میکنیم.
برای 1 ساعت در فر قرار میدیم.
قبل از اینکه از قالب خارج کنید اجاره بدید که برای 10 دقیقه خنک بشه











نکته ها و تجربه ها :
دارچین زیاد نریزید .. چون مزه خیلی متفاوت میشه و اصلا جالب نیست.
ترجیحا از سیب قرمز استفاده کنید .. و لازم نیست که بگم سیب ها رو حتما پوست بگیرید !!
کشمش یادتون نره (مثل من) ... توی طعم خیلی تاثیر خوبی داره .. اما زیاد نریزید چون بدمزه میشه.
از تخم مرغ های کوچک استفاده کنید... چون در غیر این صورت خمیرتون شل میشه و ..........
نوش جان



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

10 comments:

simple said...

مثل همیشه عالی و خوشمزه برایت آرزوی موفقیت دارم

واراند آراگاتس said...

نمیری با این چیزای خوشمزه که درست می کنی

ELHAM said...

سلام
ددددددده! چرا من اینجا رو ندیده بودم هوم؟
پسورد واسه همه مطالب یکی هستش
حالشو ببر
پسورد: badoom
مواظب باش فونتت فارسی نباشه و با حروف بزرگ انگلیسی هم ننویسی
از حروف کوچیک استفاده کن
موفق باشی
www.elham888.blogfa.com
راستی بعد از ذخیره ی رمز ، این کامنت رو پاک کن ممنونم

مریم said...

بنیامین عزیز
چقدر این کیک عالی و خوش طعم بود من درستش کردم و عالی شد مرسی

Anonymous said...

بنيامين جان كيك سيب رو درست كردم عالي شد دستت درد نكنه
مرجان

مهسان said...

میتونم بپرسم چرا دیگه آشپزآنلاین نمیاید خیلی ها نمیان دلم براشون تنگ شده

پانته آ said...

بنیامین جونم سلام. پسر گل میشه بگی این آشپز آنلاین چرا اینطور متروکه شده؟ها؟ شماها واقعا باعث گرمی تاپیت کیک و دسراش بودین چرا؟؟ ؟ قهریدین؟؟/اصلا بقیه هم پیداشون نیست؟ چه خبر شده مگه؟

Benyamin said...

راستش من فعلا توی فروم روز منو فعالیت میکنم... اونجا مدیر بخش شیرینی هستم...و متاسفانه وقتش رو ندارم که توی چند تا سایت فعالیت کنم ... خوشحال میشم توی روزمنو ببینموتون...ه

نیکی said...

آخر هفته درست می کنم و خبرش را میدم. به نظر که خیلی عالی میاد

پروین said...

خیلی خیلی ممنون از دستور کیک خوشمزتون

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...